Strona główna | Przegląd technicznyVW Transporter T6

VW Transporter T6

Pierwszy VW Transporter wyjechał z fabryki 65 lat temu. W tym roku Volkswagen przedstawił najnowsza generacje tego modelu, określaną jako T6. Poprzednia generacja T5 była produkowana przez 13 lat, sprzedano 2 mln egzemplarzy tego auta, nadszedł więc najwyższy czas na zmianę.

Fot. Volkswagen

Zmiany z zewnątrz w stosunku do T5 są niewielkie. Można zauważyć upodobnienie się przodu do modeli osobowych, co jest światowa tendencją wśród producentów aut, którzy starają się, aby każdy model miał jak największą ilość identycznych części, co sprzyja zmniejszaniu kosztów. Ze zmian istotnych dla użytkowników można wymienić nowoczesne lampy, które mogą być całkowicie LEDowe.

Więcej zmian wprowadzono wewnątrz, deska rozdzielcza wygląda niczym w aucie osobowym, została unowocześniona. Pojawił się m.in. duży dotykowy ekran, podgrzewana szyba, tempomat.

Podobnie jak poprzednia generacja, Transporter T6 jest dostępny w trzech podstawowych wersjach: jako samochód użytkowy (furgon, zabudowa skrzyniowa, kabina pojedyncza lub podwójna, kombi), van osobowy (Multivan, Caravelle) oraz samochód rekreacyjny (California). Modele te można dopasować do konkretnych potrzeb, wybierając jedną z dwóch wersji różniących się rozstawem osi lub jedną z trzech o różnej wysokości nadwozia.


Fot. Volkswagen

W ofercie znajdzie się sześć jednostek napędowych, spełniających wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro 6. Cztery nowe TDI (zaprojektowane specjalnie dla pojazdów użytkowych, a nie po prostu przejęte z modeli osobowych) i dwa TSI, które mogą współpracować z pięcio- lub sześciobiegową przekładnią manualną oraz siedmiostopniowym automatem DSG. Dostępny jest też napęd na cztery koła 4MOTION.

Silniki diesla to 2.0 TDI, o mocy 84, 102, 150 i 204 KM – dwa najmocniejsze z turbodoładowaniem. Czterocylindrowe benzynowce TSI mają moc 150 KM i 204 KM. Standardowo wszystkie silniki będą oferowane z ręcznymi skrzyniami biegów, ale do większości można zamówić przekładnię automatyczną DSG.

Wszystkie warianty mają automatyczny system stop-start.

Powierzchnia ładunkowa furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a pojemność 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona może też mieć większy o 40 cm rozstaw osi, długość pojazdu rośnie wtedy do 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej w połączeniu z większym rozstawem osi (przedział ładunkowy w takiej konfiguracji to pojemność 9,3 m3).


Fot. Volkswagen

Za dopłatą można mieć adaptacyjne amortyzatory DCC z trzema ustawieniami. Opcjonalne są też układ antykolizyjny Front Assist, tempomat z utrzymaniem odległości od poprzedzającego pojazdu z funkcją awaryjnego hamowania City. Reflektory mogą mieć system automatycznego przełączania Light Assist. Producent oferuje kamerę ułatwiająca jazdę wstecz i system rozpoznający zmęczenie kierowcy, samochody z napędem 4Motion mogą mieć hamulec, ułatwiający ruszanie pod górę.

Źródło: Dachy, nr 8 (188) 2015
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Pod własnym dachem

Kiedy dekarzem zostaje ktoś, kto od zawsze marzył o własnym domu, można się spodziewać, że gdy uda mu się zrealizować to marzenie, jego dach będzie dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli dodatkowo człowiek ten jest pasjonatem swego fachu, jest prawie pewne, że będzie to dach niezwykły. Czytaj więcej