Strona główna | Przegląd technicznyVW Caddy Furgon

VW Caddy Furgon

Podczas projektowania Caddy inżynierowie Volkswagena brali pod uwagę wszystkie aspekty codziennej pracy, od bezpiecznego przewozu pasażerów po transport towarów. Przestrzeń ładunkową można zmieniać w zależności od przeznaczenia: przesuwne drzwi, ściany działowe, podłoga, systemy mocowania ładunku, kratka ochronna lub systemy wentylacyjne. 

Fot. Volkswagen Group Polska sp. z o.o.

Samochód może być napędzany jednym z ośmiu nowych silników. Gama obejmuje dwa silniki benzynowe TSI, ze zmniejszoną pojemnością skokową oraz nowoczesnym turbodoładowaniem i sześć silników TDI Common Rail. Na życzenie silnik 2,0 l TDI może być połączony z napędem 4MOTION, a w wersji 103 kW2) – z 4MOTION i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG.

Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro 5 i zużywają mało paliwa.

Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją stabilizacji przyczepy, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania ABS, system przeciwdziałający ślizganiu się kół samochodu przy przyspieszaniu ASR oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Istnieje także możliwość zamówienia reflektorów przeciwmgielnych z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Dodatkową ochronę zapewniają montowane seryjnie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

Wiele montowanych fabrycznie elementów wyposażenia dodatkowego czyni Caddy samochodem o prawie nieograniczonych możliwościach dla wykonawców zabudów specjalnych. Jednym z takich elementów jest na przykład złącze elektryczne umożliwiające podłączenie dodatkowych odbiorników elektrycznych. Także nadwozie jest przygotowane: dzięki specjalnej konstrukcji tylnej osi, Caddy oferuje dużo miejsca między tylnymi nadkolami i płaską podłogę.


Fot. Volkswagen Group Polska sp. z o.o.

Caddy Furgon posiada 3,2 m3 przestrzeni ładunkowej. Łatwy dostęp do niej zapewniają prawe drzwi przesuwne o szerokości 70 cm – najszersze w tej klasie samochodów. Montowana seryjnie tylna klapa bagażnika lub tylne drzwi dwuskrzydłowe (dostępne na życzenie) umożliwiają szybki załadunek i rozładunek towaru. Istnieje także możliwość zamontowania drugich drzwi przesuwnych, po stronie kierowcy.

Bezpieczny przewóz ładunku zapewnia sześć seryjnie montowanych uchwytów do mocowania ładunku oraz ścianka oddzielająca przestrzeń ładunkową od kabiny kierowcy. Dzięki opcjonalnemu pakietowi Flexsitz Plus można przewozić również bardzo długie elementy i przedmioty o dużych gabarytach. Pakiet ten obejmuje pochylaną do przodu ściankę działową i składany fotel obok kierowcy. W takim przypadku pojemność przestrzeni ładunkowej wzrasta do 3,7 m3. Dostępna jest też wersja Maxi Furgon, z rozstawem osi przedłużonym o 47 cm. Wersja ta posiada największą przestrzeń ładunkową w swojej klasie – sięga ona 4,2 m3 – a jej ładowność wynosi nawet 818 kg.

Źródło: Dachy, nr 9 (177) 2014
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Pod własnym dachem

Kiedy dekarzem zostaje ktoś, kto od zawsze marzył o własnym domu, można się spodziewać, że gdy uda mu się zrealizować to marzenie, jego dach będzie dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli dodatkowo człowiek ten jest pasjonatem swego fachu, jest prawie pewne, że będzie to dach niezwykły. Czytaj więcej