Strona główna | Przegląd technicznyIsuzu D-Max

Isuzu D-Max

Doskonałe proporcje i agresywna, sportowa sylwetka najnowszego Isuzu D-Max zapewniają wyjątkowe właściwości aerodynamiczne. Powstanie modelu poprzedziły zaawansowane testy w tunelach aerodynamicznych – aby stworzyć cichszego i jeszcze bardziej ekonomicznego pickupa.

Fot. Isuzu

Dłuższe, szersze i wyższe, całkowicie nowe nadwozie sprawia, że w przestronnym i wygodnym wnętrzu tego użytkowego przecież pojazdu można się czuć jak w samochodzie osobowym, i to wcale nie klasy kompakt. Wnętrze wozu wcale nie przypomina spartańskiej kabiny samochodu użytkowego, jest tu automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane fotele, kierownica wielofunkcyjna, wyrafinowany system audio (część głośników znajduje się w podsufitce, co pozwala uzyskać wrażenie przestrzenności i trójwymiarowości dźwięku).

Nowy Isuzu D-Max ma być najbardziej aerodynamicznym i najcichszym pickupem na świecie. Fakt ten sprzyja również zmniejszeniu zużycia paliwa i zwiększeniu kontroli nad samochodem w czasie jazdy.

Auto jest napędzane silnikiem o najwyższym w historii D-Max’a momencie obrotowym. Jednostka napędowa to zaprojektowany od podstaw, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l i mocy 163 KM. 400 Nm momentu obrotowego oznacza nie tylko niezwykłę przyspieszenie, ale i umożliwia holowanie przyczepy z hamulcami o wadze do 3 ton.


Fot. Isuzu

Całkowicie nowe podwozie zapewnia lepszą równowagę i jeszcze lepsze osiągi, niezależnie czy samochód jest załadowany czy nie. Daje również niezwykłą stabilność i przyczepność w każdych warunkach.

Zarówno wersja 2WD, jak i 4WD posiadają niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi, współpracującymi z amortyzatorami gazowymi. Ta nowa konstrukcja zapewnia komfort jazdy i świetną przyczepność. W wersji 4WD długie sprężyny śrubowe absorbują wstrząsy związane z jazdą po nierównym terenie, poprawiając stabilność pojazdu, komfort podróżowania i bezpieczeństwo ładunku.

Większy rozstaw osi sprzyja poprawie parametrów jazdy i sterowności samochodu, co daje użytkownikom większą wygodę i bezpieczeństwo. Ogranicza on także tendencję nadwozia do kołysania się w tył i przód przy jeździe z dużymi prędkościami oraz zwiększa stabilność kierunkową. Ponadto poszerzenie rozstawu osi umożliwiło również zwiększenie przestrzeni w kabinie oraz zastosowanie dłuższej skrzyni ładunkowej, co wpłynęło pozytywnie na jej ładowność i funkcjonalność.


Fot. Isuzu

Z kolei szerszy rozstaw kół wpłynął na poprawę stabilności, odczuwalną zwłaszcza przy jeździe z dużą prędkością, w szczególności przy zmianie pasów ruchu i pokonywaniu zakrętów. Innym pozytywnym skutkiem jest też stabilność samochodu w jeździe terenowej i większa przestrzeń dla pasażerów.


Nowy Iusuzu D-Max jest specjalistą od najcięższych zadań. Przystosowano go do ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony, wyposażono w większą skrzynię ładunkową oraz napęd 4x4, z możliwością włączania w każdym momencie.

Źródło: Dachy, nr 6 (186) 2015
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Pod własnym dachem

Kiedy dekarzem zostaje ktoś, kto od zawsze marzył o własnym domu, można się spodziewać, że gdy uda mu się zrealizować to marzenie, jego dach będzie dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli dodatkowo człowiek ten jest pasjonatem swego fachu, jest prawie pewne, że będzie to dach niezwykły. Czytaj więcej