Strona główna | Przegląd technicznyCitroen Jumper Van

Citroen Jumper Van

Przy projektowaniu nowego Citroëna Jumper Van wykorzystano cały potencjał Marki w zakresie ergonomii, konstrukcji, komfortu, łączności, bezpieczeństwa i ekonomii użytkowania. Nowa wersja znanego modelu jest solidna i niezawodna.

Fot. Citroen

Pojazd został pomyślany jako wygodne miejsce pracy. Kabina została zaprojektowana na nowo, aby zapewnić użytkownikom więcej komfortu. Kierowca ze swojego ergonomicznego stanowiska ma intuicyjny dostęp do funkcji multimedialnych. Samochód może być wyposażony w moduł Connecting Box (zestaw głośnomówiący Bluetooth i wejście USB).

Przesuwany fotel kierowcy posiada zmienną amortyzację, regulację wysokości oraz odcinka lędźwiowego i regulowany podłokietnik. Dźwignia zmiany biegów znajduje się na desce rozdzielczej. W kabinie jest łatwo dostępne gniazdo 12V i 13 praktycznych i pomysłowych schowków, w tym schowek zamykany i schowek klimatyzowany. Oparcie centralne po złożeniu tworzy biurko, na którym można rozłożyć dokumenty do wypełnienia czy rozstawić termos.

Nowy Citroën Jumper Van jest wyposażony w kolorowy 5-calowy ekran dotykowy, dzięki któremu można sterować nawigacją i kamerą cofania. To nowość w tej kategorii samochodów.


Fot. Citroen

Gama modeli obejmuje bardzo zróżnicowane wersje: od 8 do 17 m3 objętości przestrzeni ładunkowej. Różnią się długością (L1, L2, L3, L4), rozstawem osi (3 m, 3,45 m, 4,04 m) i wysokością (H1, H2, H3). Tylne dwuskrzydłowe drzwi mają wysokość do 2,03 m, można je otwierać do 270°. Szerokość użytkowa między nadkolami jest największa w segmencie – wynosi 1422 mm. Przesuwne drzwi boczne mają szerokość do 1,25 m. Drzwi zostały wzmocnione (przetestowano je podczas 500 tysięcy cykli otwarcia-zamknięcia).


Fot. Citroen

Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają takie technologie jak:

Inteligentny System Kontroli Trakcji, połączony z HDC (kontrolą zjazdu ze wzniesienia), system wspomagania ruszania na wzniesieniu, funkcja Load Adaptative Control, optymalizująca działanie systemu ESP, programowany regulator/ogranicznik prędkości, alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL czy system kontroli ciśnienia w ogumieniu.

W stosunku do poprzedniej generacji modelu spadło zużycie paliwa i emisja CO2. Wszystkie silniki (2.0 HDi 110, 130 i 150 KM) mają bezpośredni wtrysk paliwa.

Źródło: Dachy, nr 9 (189) 2015
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Pod własnym dachem

Kiedy dekarzem zostaje ktoś, kto od zawsze marzył o własnym domu, można się spodziewać, że gdy uda mu się zrealizować to marzenie, jego dach będzie dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli dodatkowo człowiek ten jest pasjonatem swego fachu, jest prawie pewne, że będzie to dach niezwykły. Czytaj więcej