Strona główna | Branża11. Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej w grupie Roto

11. Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej w grupie Roto

W połowie listopada w Berlinie odbył się 11. Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej. W przeciągu dwóch dni w Berlinie zaproszenie przez Grupę Roto dziennikarze mieli okazję wziąć udział w konferencji stawiającej prognozy na rok 2017 dla całej branży. Z Polski udział wzięła m.in. redakcja miesięcznika DACHY.

Pobyt w Berlinie rozpoczął się od zwiedzania niedawno zakupionej fabryki Deventer, która produkuje uszczelki, m.in. do okien i drzwi Roto. Drugi dzień minął pod znakiem informacji: dziennikarze wysłuchali ośmiu prezentacji. Prelekcje wygłosili m.in. dr Eckhard Keill, dyrektor generalny grupy Roto, ale także goście specjalni, jak np. Reinhold Hepp, dyrektor policji kryminalnej.


Rynek stolarki otworowej: podsumowania i prognozy
Zmienna i niepewna sytuacja polityczna w 2016 roku sprawiła, że nigdy wcześniej nie było tak trudno określić prognoz na 12 kolejnych miesięcy. Pomimo tego eksperci notują w Europie rozwój budownictwa na poziomie 3%. Ze względu na niepewność w roku 2017 spodziewany jest wzrost na poziomie 2,5%. W branży stolarki otworowej w 2016 roku zanotowano umiarkowany wzrost produkcji. Należy jednak zauważyć, że rok nie był stabilny. Trwający od 2015 roku kryzys budowlany w Rosji obniżył produkcję o 30%. Podobne wyhamowanie można obserwować w Chinach oraz Ameryce Południowej, gdzie budowa biurowców spadła aż o 90%. W wielu krajach Europy (Niemcy, Irlandia, Węgry, Portugalia, Hiszpania) widoczne są jednak pierwsze oznaki regeneracji rynku po regresji – eksperci Roto widzą w nich przyszłych liderów segmentu stolarki otworowej. Pod względem rozwoju zdecydowanie pozytywnymi przykładami są rynki w Ameryce Północnej, a także w Europie Środkowo-Wschodniej, jak np. Polska czy Rumunia, które są głównymi eksporterami. Pod znakiem zapytania pozostają rynki w Wielkiej Brytanii oraz USA, ponieważ trudno ocenić, jak stosunkowo świeże zmiany polityczne wpłyną na produkcję okien i drzwi.


Roto ufa klientom
Celem grupy na przyszłe miesiące jest uniezależnienie się od wpływów politycznych. Drogą ku jego osiągnięciu jest oparcie wielowymiarowej strategii o potrzeby klienta. Po pierwsze firma projektuje nowe generacje produktów w odpowiedzi na potwierdzone badaniami, zdeklarowane potrzeby odbiorów. Najlepszym przykładem jest okno obrotowe RotoQ z montażem na klik i ergonomiczną górną klamką. W Polsce dostępne od 2015 roku w wersji drewnianej, od 2016 w kolorze białym, a od 2017 roku w Niemczech także z PVC. Rodzina produktów RotoQ to także znak zmian w projektowaniu. Nadpodaż produktów w branży budowlanej prowadzi w konsekwencji do zmniejszenia liczby zakładów produkcyjnych oraz wymusza na producentach przyjęcie innej strategii. Czasy ograniczonego wzrostu zachęcają do bazowania na podstawowych rozwiązaniach i zachowawczego inwestowania. Firma Roto niezmiennie stawia na innowacyjność, design, funkcjonalność, jakość oraz bogatą ofertę akcesoriów dodatkowych. W celu jeszcze lepszego reagowania na potrzeby inwestorów firma powołała do życia Centrum Innowacji. Będzie to interdyscyplinarny ośrodek zrzeszający 90 specjalistów pracujących nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla okien i drzwi Roto.

Podczas 10. Pressday w 2015 r. Roto podjęło inicjatywę „Sojuszu na rzecz ochrony antywłamaniowej”. Jej celem jest zmniejszenie liczby włamań do mieszkań. Po opracowaniu stosownego pisma, Grupa Roto chciała złożyć je na ręce kompetentnego komisarza unijnego w Brukseli. Unijne urzędy odmawiają przyjęcia petycji, kierując nadawców do coraz to innych instytucji. Przepychanka trwa już prawie rok i jest dobra ilustracją bezwładności i inercji brukselskiej biurokracji, będącej już chyba bytem samoistnym, trwającym przede wszystkim w celu zaspokajania swoich potrzeb.

Źródło: Dachy, nr 12 (204) 2016

DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się