Strona główna | Branża130 lat doświadczenia w produkcji dachówek ceramicznych. Rozmowa z Dyrektorem Działu Sprzedaży Creaton Polska, Markiem Marchewką

130 lat doświadczenia w produkcji dachówek ceramicznych. Rozmowa z Dyrektorem Działu Sprzedaży Creaton Polska, Markiem Marchewką

Polacy polubili dachówki wielkoformatowe w ciemnych kolorach. Największą w Polsce ofertę modeli dachówek ceramicznych w szerokiej gamie kolorystycznej posiada marka Creaton. Trzy z nich produkowane są w najnowocześniejszej w Europie fabryce dachówek ceramicznych w Widziszewie pod Poznaniem.

Marek Marchewka, dyrektor Działu Sprzedaży Creaton Polska

Piotr Rożnowicz, DACHY: Jak Polska, jako rynek wypada na tle innych krajów, gdzie sprzedawane są dachówki Creaton? Czy jesteśmy dla marki ważnym rynkiem?
Marek Marchewka, Dyrektor Działu Sprzedaży Creaton Polska: Polski rynek jest bardzo ważny dla marki Creaton, ponieważ cały czas dynamicznie rośnie i według prognoz rynkowych trend wzrostowy utrzyma się jeszcze co najmniej kilka lat. Creaton Polska jest częścią międzynarodowego koncernu Etex Group. Dowodem na to, jak ważnym rynkiem jest Polska, są inwestycje Grupy Etex w naszym kraju. Pod Poznaniem w Widziszewie została zlokalizowana jedna z najnowocześniejszych fabryk dachówek ceramicznych w Europie. Trzy modele dachówek produkowanych w Widziszewie trafiają na rynek polski i europejski. Choć wolumen krajowej sprzedaży jest nadal nieporównywalnie niższy niż na przykład w Niemczech, to niezwykle bogata, zróżnicowana i kompleksowa oferta naszych dachówek w niczym nie ustępuje asortymentowi, który jest dostępny za granicą. Z jednej strony daleko nam jeszcze do takich krajów, jak Niemcy, Francja czy Belgia, z drugiej zaś możemy śmiało powiedzieć, że nasz rynek, tak jak w przypadku wysoko rozwiniętych gospodarek, staje się już rynkiem klienta, a nie sprzedawcy. Cieszymy się, że mamy w tym swój udział. Zainteresowani zakupem czy budową domów zwracają baczną uwagę na rodzaj i jakość materiałów, energooszczędność pokryć dachowych. Są coraz lepiej zorientowani w ofercie i wymagający. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, aby sprostać wszelkim oczekiwaniom inwestorów i występować w roli eksperta i doradcy w tym zakresie.
 
Jakie modele dachówek są produkowane w Widziszewie? Czy fabryka obsługuje tylko rynek krajowy?
Obecnie w naszej fabryce produkujemy trzy modele dachówki ceramicznej: wielkoformatową dachówkę holenderkę płaską Titania, dachówkę suwakową Maxima oraz najnowszą w naszej ofercie – dachówkę płaską Simpla. Wszystkie modele przeznaczone są na rynek krajowy i zagraniczny.
Dachówka Titania została wprowadzona do sprzedaży w 2013 roku i od razu zdobyła ogromne zainteresowanie inwestorów i fachowców z branży jako produkt klasy „premium”. Tak dzieje się nadal. Mamy nadzieje że wprowadzona w sierpniu tego roku dachówka płaska Simpla powtórzy sukces Titanii i stanie się przebojem na rynku.

Swego czasu, przy otwieraniu zakładu w Widziszewie, podkreślaliście Państwo zastosowane w nim innowacje. Czy przynoszą one oczekiwane rezultaty?
Fabryka dachówek ceramicznych w Widziszewie łączy w sobie unikalne na skalę światową innowacje technologiczne: najdłuższy piec na świecie, jedną z najszybszych i najbardziej efektywnych suszarni oraz technologię bezdotykowego wypału. Trudno doszukać się w Europie podobnej inwestycji. To daje nam ogromną przewagę konkurencyjną, nie tylko w zakresie zwiększania mocy produkcyjnych, ale przede wszystkim spełniania bardzo restrykcyjnych wymogów jakościowych. Nowatorska technologia zastosowana w fabryce w Widziszewie pozwala oferować klientom unikalną na rynku gwarancję na dachówki ceramiczne do 50 lat (zgodnie z warunkami gwarancyjnymi).

Na rynku dachówek ceramicznych konkurencja jest spora, jak marka Creaton chciałaby się na nim plasować?
Marka Creaton posiada w swoim portfolio około 30 modeli najwyższej jakości dachówek ceramicznych w szerokiej gamie kolorystycznej. Łączna liczba dostępnych dla klienta wariacji kształtów, powłok i modeli wynosi 250. Można więc powiedzieć, że jest to największa oferta dachówek ceramicznych na świecie. Najszersze portfolio produktowe, najnowocześniejsze linie produktowe wsparte ponad 130-letnim doświadczeniem stawiają markę Creaton na pozycji lidera na rynku ceramicznych pokryć dachowych.

Które modele dachówek Creaton cieszą się największym zainteresowaniem? Czy są jakieś kolory, które Polakom szczególnie przypadły do gustu?
Najbardziej popularnym modelem jest obecnie dachówka Titania w kolorach „Finesse” czarnym glazurowanym i „Nuance” czarnym matowym angobowanym. To znak, że zmieniają się gusta i upodobania Polaków, ponieważ niegdyś w polskim krajobrazie przeważały prawie wyłącznie naturalne czerwienie. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na dachówki w eleganckiej, chłodnej tonacji: szary łupek, antracyt, czarny. Chętnie sięgają też po rozwiązania nieco droższe, ale trwalsze – angoby i glazury, które również znacząco podnoszą estetykę dachu.

Dokładnie 4 lata temu, we wrześniu 2012 r. rozpoczęła działalność Akademia Szkoleniowa. Jaka jest jej rola w rozwoju marki?
Akademia Szkoleniowa Creaton Polska to ważna inicjatywa edukacyjna skierowana do przedstawicieli branży: dekarzy, cieśli, techników, konstruktorów, inżynierów, architektów. Do dzisiaj nasza Akademia Szkoleniowa dała wsparcie kilku tysiącom fachowców, umożliwiając im zapoznanie się z ofertą oraz unikalnymi rozwiązaniami technologicznymi proponowanymi przez Creaton. Szkolenia w naszej Akademii są bezpłatne. Z doświadczenia wiemy, że odpowiednie przygotowanie praktyczne i teoretyczne fachowców do poprawnego montażu naszych produktów zapewnia firmie wymierne korzyści. Dzięki szkoleniom liczba reklamacji z tytułu wykonawstwa jest znikoma, a inwestorzy kojarzą markę z najwyższą jakością.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Dachy, nr 9 (201) 2016

CZYTAJ WIĘCEJ

System kominków wentylacyjnych Creaton Signum
Creaton Polska Producentem Materiałów Budowlanych Roku 2016



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się